Ajuntament de El Pont de Vilomara i Rocafort

Ajuntament de El Pont de Vilomara i Rocafort
  • MIDA DEL TEXT    Icone A+ Icone A= Icone A-

13:43  |  20/01/2019

Data i hora oficial

El temps

Factura Electrònica

Des del 15 de gener de 2015 els proveïdors de les Administracions Públiques que facturin més de 5.000 € estan obligats (Llei 25/2013, de 27 de desembre) a emetre o expedir factures electròniques. Els proveïdors que facturin un import inferior a l'indicat no estan obligats però és molt recomanable que s'incorporin a aquest sistema electrònic ja que facilita la gestió, control, seguiment i pagament entre proveïdor i Administració.


La factura electrònica és el document electrònic que conté el mateix tipus d’informació que hi ha en una factura tradicional i que es transmet a través de mitjans electrònics.


Ha de complir amb el format facturae definit pel Govern Central. Per més informació, podeu consultar:

 

http://www.facturae.gob.es/formato/Paginas/formato.aspx


La presentació de factures electròniques a qualsevol administració catalana es fa a através e.FACT, un servei a disposició d'administrackions catalanes i proveïdors que ofereix el Consorci d'Administració Oberta de Catalunya.


Totes les entitats públiques han de disposar d’un enllaç a e.FACT a les seves webs cap a la bústia de lliurament perquè els proveïdors desin les factures electròniques.


Per a què tingui validesa legal, ha d'estar signada digitalment amb una signatura electrònica avançada basada en un certificat digital reconegut que garanteix la seva autenticitat i integritat. Concretament, la signatura electrònica ha de ser reconeguda per l'Agència Catalana de Certicació, CatCert. Els certificats digitals admesos per aquesta agència són aquests:

 


Si necessiteu més informació sobre els requisits de les factures i les obligacions legals per als emissors, podeu consultar el següent ennlaç:


 http://www.facturae.es/ES-ES/ASPECTOS/Paginas/Requisitos.aspx


A.   BENEFICIS QUE APORTA LA FACTURA ELECTRÒNICA ALS PROVEÏDORS


Els principals són:

  • Intercanvi de la informació sense error entre l’Administració i proveïdors (les dades originals arriben a destí per mitjans electrònics sense cap tipus d’entrada manual)
  • Registre d’entrada de les factures electròniques per part de les administracions en un termini màxim de 24 hores des del seu lliurament, així com la reducció dels temps de tramitació.
  • Com a proveïdors disposareu de totes les garanties en la recepció i registre de les factures i podreu agilitzar l’inici de còmput dels terminis de cobrament.
  • Estalvi de costos en la generació i emissió de factures en format electrònic enlloc de la factura en paper.

B.   INFORMACIÓ ÚTIL


A la web del Consorci Administració Oberta de Catalunya (AOC), a la pàgina dedicada als proveïdors, podeu trobar tota classe de informació que us pot ajudar. Concretament:


http://www.aoc.cat/index.php/Inici/SERVEIS/Relacions-amb-la-ciutadania/e.FACT-Empreses


  • Com es generen factures electròniques
  • Com lliurar-les a l’Administració

a) A través de la bústia de lliurament (Hi ha el manual corresponent)

b) A través de plataformes privades de serveis de facturació electrònica 

  • Com consultar l'estat de la vostra factura
  • Més informació

a) Manuals i portals de factura electrònica per conèixer amb detall la facturació electrònica

b) Marc jurídic

c) Relació de consultes freqüents


Altres enllaços d’interès són:


Butlletí digital

Vols rebre els titulars, l’agenda d’activitats i els anuncis oficials a la teva bústia de correu? Apunta-t’hi!

DONAR-SE D'ALTA