Convocatòria d’atorgament d’ajuts econòmics transport adaptat i assistit a la comarca del Bages, any 2025

Dimecres, 8 d’octubre de 2025

En relació a la Convocatòria d’atorgament d’ajuts econòmics transport adaptat i assistit a la comarca del Bages, any 2025, us informem que avui ja s'ha publicat al BOP i trobareu disponibles a la web del Consell Comarcal els models i les bases per sol·licitar aquests ajuts, o bé clicant aquí

Aquests ajuts van adreçats tant a persones usuàries, com a ens locals o centres que presten el transport o en tenen alguna despesa relacionada i que compleixin els requisits establerts a les bases.
 
El termini de presentació de sol·licituds és del 3 al 14 de novembre de 2025. Per tant, el període a justificar serà de gener 2025 a novembre 2025, 11 mesos (la factura de novembre la podeu aportar després del termini)
No es podrà acceptar cap sol·licitud després del 14 de novembre de 2025 (en el cas presencial (només persones usuàries) el registre d’entrada és de 9 a 14h i dilluns i dimecres també de 15.30 a 18h). 

  • En relació al canal de tramitació:
    • Les persones físiques, tenen la opció de presentar la sol·licitud presencialment o electrònicament. En el segon cas només si disposen de signatura digital, i es tramita a través del portal de la seu electrònica del Consell Comarcal, instància genèrica – canal telemàtic, o bé clicant aquí
    • En el cas dels ens locals i centres de dia municipals, les sol·licituds només es podran presentar a través de l’EACAT.
  • En relació a les sol·licituds de les persones usuàries, alguns aclariments:
    • Us recordem que no podran accedir a la convocatòria les persones usuàries que vagin amb transport propi, si hi ha la possibilitat que les pugui transportar el centre/Ajuntament.
    • Tampoc poden ser beneficiàries d’aquest ajut les persones empadronades a Manresa o fora de la comarca del Bages.
    • Pel que fa als DNI i documentació dependència, demència, discapacitat, full bancari, etc, si ja ho van entregar l’any passat i no ha caducat, no cal tornar-ho a presentar. Si dubten, ho poden tornar a adjuntar.
    • El que sí que és obligatori cada any és la Sol·licitud (Model 1) signada per la persona usuària i original i la declaració jurada del centre (Model 2) signada per la direcció i original. I les factures de taxi, si s'escau (la del novembre la poden aportar després del termini, ja que encara no la tindran, però la sol·licitud sí que ha d'entrar dins de termini). 
    • Pel que fa al full de transferència bancària, si no ha canviat respecte l’any passat, no cal tornar-ho a presentar. En cas de dubte tornar-ho a presentar. La persona usuària del transport ha de signar a la dreta i el banc a l'esquerra, però en lloc d'anar presencialment al banc, també es pot presentar, adjunt al full bancari, un certificat de titularitat de compte que la banca electrònica posa a disposició. Important: ha de coincidir el nom de la sol·licitud amb els nom del full bancari.
  • La resta de requisits i documentació que cal presentar, els trobareu a les Bases i darrera de cada model.
Darrera actualització: 8.10.2025 | 14:21