Pressupostos participatius 2025-2026
Amb aquesta iniciativa es pretén involucrar a la població per tal que aporti idees i/o projectes que poden ser d'interès municipal tant per la seva execució com per la seva repercussió en la vida d'un barri, zona o de tot el municipi.
Per al 2025-2026 s'hi han destinat 20.000 € del pressupost ordinari que serviran per dur a terme la proposta que s'hagi aprovat finalment.
Fases i dates del programa
FASE 1 - PRESENTACIÓ DE LES PROPOSTES
De l'1 al 15 d’octubre
Envia les teves propostes! Ho pots fer de 2 maneres:
- Presencialment, omplint la butlleta que trobaràs a la Biblioteca Municipal.
- A través de la Plataforma Participativa que trobaràs a la web municipal https://participa311-elpont.diba.cat.
Qui pot presentar propostes?
- Qualsevol persona empadronada al Pont de Vilomara i Rocafort i major de 16 anys. També ho podran fer les entitats.
- Els partits polítics, coalicions electorals i regidors/es no podran presentar propostes.
Quins requisits han de complir les propostes?
- No poden superar el pressupost de 20.000€.
- Han de donar resposta a una necessitat d’interès general (i no a interessos particulars).
- Han de ser de competència municipal.
- Han de respectar el marc jurídic i legal existent.
- Han de ser concretes i valorables econòmicament.
- Han de ser viables tècnicament.
- No poden estar incloses en el pressupost municipal ordinari, i no poden duplicar actuacions en marxa o previstes.
- No poden ser contràries als valors i plans que promou l’Ajuntament del Pont de Vilomara i Rocafort. No poden provocar exclusió social, ni ser contràries als drets humans, o lesionar drets de tercers; han de ser equitatives des d’un punt de vista de gènere, inclusives, obertes, i sostenibles.
- No poden ser propostes de manteniment.
- No poden ser ajuts o subvencions a entitats.
FASE 2 - VALIDACIÓ TÈCNICA
Fins el 30 de novembre
En aquesta fase es valorarà la viabilitat tècnica, econòmica i jurídica de cadascuna de les propostes presentades.
L’equip tècnic analitzarà les propostes presentades, comprovarà que compleixin amb els criteris definits a les bases i elaboraran un informe tècnic sobre la seva viabilitat tècnica, econòmica i jurídica.
Les propostes finalistes seran aquelles que hagin estat valorades favorablement per l’equip tècnic i passaran a la fase de votació.
Les propostes finalistes es publicaran i s’iniciarà una campanya de comunicació per donar-les a conèixer a tota la ciutadania.
FASE 3 - VOTACIÓ DE LES PROPOSTES
De l'1 al 15 de desembre
Podran votar totes les persones empadronades al Pont de Vilomara i Rocafort, majors de 16 anys, i amb un màxim de 2 propostes per persona.
La votació es realitzarà telemàticament a través de la pàgina web de l’Ajuntament del Pont de Vilomara i Rocafort (Plataforma 311) o presencialment a la Biblioteca Municipal.
EXECUCIÓ I SEGUIMENT
Durant l’any 2026 s’executarà la proposta o propostes més votades fins a esgotar el pressupost previst.
L’execució passarà a ser responsabilitat directa de l’equip de govern de l’Ajuntament.