Pressupostos participatius 2025-2026

Amb aquesta iniciativa es pretén involucrar a la població per tal que aporti idees i/o projectes que poden ser d'interès municipal tant per la seva execució com per la seva repercussió en la vida d'un barri, zona o de tot el municipi.

Per al 2025-2026 s'hi han destinat 20.000 € del pressupost ordinari que serviran per dur a terme la proposta que s'hagi aprovat finalment.

Fases i dates del programa


FASE 1 - PRESENTACIÓ DE LES PROPOSTES

De l'1 al 15 d’octubre

Envia les teves propostes! Ho pots fer de 2 maneres:

  • Presencialment, omplint la butlleta que trobaràs a la Biblioteca Municipal.
  • A través de la Plataforma Participativa que trobaràs a la web municipal https://participa311-elpont.diba.cat.

Qui pot presentar propostes?

  • Qualsevol persona empadronada al Pont de Vilomara i Rocafort i major de 16 anys. També ho podran fer les entitats.
  • Els partits polítics, coalicions electorals i regidors/es no podran presentar propostes.

Quins requisits han de complir les propostes?

  • No poden superar el pressupost de 20.000€.
  • Han de donar resposta a una necessitat d’interès general (i no a interessos particulars).
  • Han de ser de competència municipal.
  • Han de respectar el marc jurídic i legal existent.
  • Han de ser concretes i valorables econòmicament.
  • Han de ser viables tècnicament.
  • No poden estar incloses en el pressupost municipal ordinari, i no poden duplicar actuacions en marxa o previstes.
  • No poden ser contràries als valors i plans que promou l’Ajuntament del Pont de Vilomara i Rocafort. No poden provocar exclusió social, ni ser contràries als drets humans, o lesionar drets de tercers; han de ser equitatives des d’un punt de vista de gènere, inclusives, obertes, i sostenibles.
  • No poden ser propostes de manteniment.
  • No poden ser ajuts o subvencions a entitats.

FASE 2 - VALIDACIÓ TÈCNICA

Fins el 30 de novembre

En aquesta fase es valorarà la viabilitat tècnica, econòmica i jurídica de cadascuna de les propostes presentades.

L’equip tècnic analitzarà les propostes presentades, comprovarà que compleixin amb els criteris definits a les bases i elaboraran un informe tècnic sobre la seva viabilitat tècnica, econòmica i jurídica. 

Les propostes finalistes seran aquelles que hagin estat valorades favorablement per l’equip tècnic i passaran a la fase de votació. 

Les propostes finalistes es publicaran i s’iniciarà una campanya de comunicació per donar-les a conèixer a tota la ciutadania. 

FASE 3 - VOTACIÓ DE LES PROPOSTES

De l'1 al 15 de desembre

Podran votar totes les persones empadronades al Pont de Vilomara i Rocafort, majors de 16 anys, i amb un màxim de 2 propostes per persona.

La votació es realitzarà telemàticament a través de la pàgina web de l’Ajuntament del Pont de Vilomara i Rocafort (Plataforma 311) o presencialment a la Biblioteca Municipal. 

EXECUCIÓ I SEGUIMENT

Durant l’any 2026 s’executarà la proposta o propostes més votades fins a esgotar el pressupost previst.

L’execució passarà a ser responsabilitat directa de l’equip de govern de l’Ajuntament.

Darrera actualització: 4.09.2025 | 11:27